Digitalisering

Om als organisatie met 13 locaties mee te bewegen naar het digitale tijdperk hebben we de afgelopen jaren geïnvesteerd in het digitale fundament: een snel en goedwerkend Basalt netwerk en de beveiliging van digitale gegevens. Om in de toekomst gegevens uit te kunnen wisselen met externe zorgverleners, zijn we bovendien overgestapt op het Elektronisch Patiënten Dossier. Onze zorgprofessionals hebben hiermee een actueel en compleet overzicht van de patiënt, en de patiënt kan in zijn eigen online omgeving 'Mijn Basalt' zijn dossier vinden, afspraken maken, vragenlijsten invullen of een (video)consult starten. De aansluiting bij het VIPP 5 subsidieprogramma helpt ons om de volgende stap te zetten in de digitale informatie-uitwisseling met de patiënt, en tussen zorginstellingen. De komende jaren zullen verder in het teken staan van digitale zorg, waardoor patiënten intensief vanuit huis kunnen revalideren. Dit doen we niet alleen, hiervoor werken we samen met onze Revion partners Klimmendaal en Revalidatie Friesland en Revant.

In 2023 is veel aandacht besteed aan het wegwijs maken van patienten in hun digitale omgeving 'Mijn Basalt'. Hiervoor werd een helpdesk opgezet. Hier kunnen patienten terecht die vragen hebben.