Het start met een gedachte van een product of dienst voor een probleem, uitdaging of wens tot innovatie. In deze fase van conceptueel inquiry (vraag verheldering) wordt de context in kaart gebracht. Voorwaarden voor een succesvolle digitale toepassing zijn dat het een oplossing biedt voor relevante kwesties en dat het geaccepteerd wordt door belanghebbenden zoals gebruikers, financiers en beleidsmakers. Ook moet een digitale toepassing passen in de fysieke, sociale en culturele omgeving waarin ze gebruikt gaat worden. De uitkomsten van deze contextuele verkenning, dienen als basis voor de rest van het innovatieproces. Veel gebruikte methoden en technieken zijn stakeholdersanalyse, bronnen onderzoek of context mapping. Dit wordt veelal uitgevoerd met de inzet van studenten. Er kan een bijdrage worden gevraagd voor de dienstverlening.
Enkele voorbeelden van onze dienstverlening:
- Het uitvoeren van een beleidsverkenning.
- Het uitvoeren van een marktverkenning.
- Bijdrage leveren aan in kaart brengen van effecten MDR.
- Bijdrage leveren aan in kaart brengen van effecten AVG.
- Het uitvoeren van een stakeholders analyse.
- Het uitvoeren van een context mapping analyse.
- Het uitvoeren van een prospectieve risico inventarisatie (PRI).
- Bijdrage leveren aan in kaart brengen van de governance van een mogelijk project.